تجربیات نعیم خادمی در شبیه ساز پرواز ۲۰۰۴

این وبلاگ درباره تجربیات شبیه ساز پرواز ۲۰۰۴ (Flight Simulator) نعیم خادمی می باشد.

تجربیات نعیم خادمی در شبیه ساز پرواز ۲۰۰۴

این وبلاگ درباره تجربیات شبیه ساز پرواز ۲۰۰۴ (Flight Simulator) نعیم خادمی می باشد.

OIBK to OISS - سر گیجه برفراز شیراز !

نوع هواپیما : ۶۰۰-۷۳۷ بوئینگ

مبدا - مقصد : OIBK-OISS

مسیر : KIS-ALNOL-LVA-LAM-KUPTO

ارتفاع : 21000

این دفعه ما دیر رسیدیم ! بر خلاف بقیه روزها که بنده سر ساعت ۹ رو گیت بودم این دفعه یه نیم ساعتی دیر رسیدم ! با یه هواپیما نه چندان دلچسب و امتحان پس نداده !

و از اونجایی که داستان کارای ما همیشه مسه جهنم ایرانی ها میمونه که وقتی تو آماده ای هیچکی آماده نیست و وقتی تو آماده نیستی همه آماده ان ، دوستان ما هم امروز آماده بودن واسه Screenshot گرفتن در حالیکه من تا لحظه ای که Clreance for take off گرفتم اصلا یادم به این موضوع نبود !

باید عرض کنم بنده که ۵ سال توی جزیره زیبای کیش ، این مروارید خلیج فارس و همچنین لاس وگاس ایران دانشجو تشریف داشتم و ساکن شهر شاعرپرور شیراز نیز می باشم (چه ادبی شد) ، این مسیر رو تقریبا یه ۲۰-۳۰ باری در دنیای واقعی طی طریق کردم ! و تقریبا هر بارش واسم خاطره بوده !

معمولا داستانش از این قراره که همیشه روی باند 9L تاکسی می کنه و میره ته باند ! البته من دیدم بعضی وقتا هم روی 9R میره و همونجا ته باند جایی که مال نیروی هوایی هست و معمولا C-130 ها میان دور می زنه و روی همون باندم می پره ! یعنی تاکسی و Take-off هر دو روی یک باند ! بعد می پره روی 27L و میره رو سر لاوان و زمانی که سمت چپت مشعل های بزرگ پالایشگاه رو می بینی Turn می زنه تا برسه رو کوه های کوار و فیروزآباد ! اونجا یه سه چهار باری HDG می گیره تا Approach کنه و بعدم از رو سر دریاچه نمک که بیش از اینکه آبی باشه ، قرمز می زنه از نمکی بودن رد می شه و میاد رو 29L می شینه ! خلاص !

و اما این بود داستان پرواز واقعی که من زیاد تجربش کردم حتی با Hercules C-130 که ایشالا خدا نصیب نکنه ! اونم رو سر دریا! ولی بریم سراغ داستان مجازی VATSIM ! گرچه من امشب فقط یه دونه عکس گرفتم اما آقا شهرام و آقا نوید کم کاری منو جبران کردن !

زمانی که من رو گیت بودم فکر می کنم ۲ یا ۳ تا هواپیما قبل از من پریده بودن و تو راه بودن ! و فقط آقا شهرام با IRA044 پشت سر من میومد تا Runway 27L! یک نکته جالب هم عرض کنم از اونجا که سیستم VATSIM و FSINN خیلی پیشرفتس منو آقا شهرام جفتمون یه گیت انتخاب کرده بودیم و زمانی که من On شدم دیدم تو ایشونم !!!! که البته ایشون جا شو عوض کرد بعدا!

زمانی که داشتم Approach می شدم ظاهرا یه HDG رو اشتباهی شنیدم و چند تا هواپیما هم پشت سر من بودن که میومدن واسه Land ! آقای نوید خان حمزه لو هم که OISS-APPR بوده می بینه اگه بخواد دوباره به من Approach بده اونا می رسن و اوضاع خیط می شه و خلاصه ما هم بدون این که بفهمیم چی شده می رسیم به SYZ !

اونجا دیدم OISS-APPR منو یه سه چهار باری رو سر شیراز چرخوند ! ما هم که گیچ و ویج شده بودیم فکر کردیم چون ما شیرازی هستیم می خواد ما رو دو سه بار بالا سر حافظیه بچرخونه که بختمون واز شه !!! تا اینکه بعدا خودش تعریف کرد که اول کار یه HDG دیگه به من داده بوده و من هم به خاطر کیفیت بد صدا درست نشنیدم ! تا اومده درستش کنه بقیه رسیدن و در این حالت واسه اینکه اونا معطل نشن هواپیمای ما که سوختش Critically low بود رو سه ۴ دوری فکر کنم بالای شیراز چرخوند ! بیچاره مسافرا سرشون گیج رفته بود ! مهمان دار به من گفت (مرد بودااا!!) که کلی کیسه ... واسشون برده !

 

در حال دور زدن و چرخیدن بالای SYZ

 

 

اینم ATC یش (عکس از نوید حمزه لو)

 

من در حال لندینگ از دید ۷۳۷ (عکس از شهرام جهانسوز)

 

 

تاکسی در فرودگاه شیراز OISS

 

 

من (۷۳۷ سفید) و IRA044 (شهرام) در شیراز!

نظرات 15 + ارسال نظر
Navid Hamzeloo سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 05:37 ق.ظ http://www.iran-vacc.org/

Hala bakhtet baz shod????

ای بابا
هنوز مونده بخت ما....

حسین سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:25 ب.ظ

سلام عزیزم من همیشه وبلاگت رو می خونم خوشم می یاد آفرین من زیاد با شبیه ساز کار می کنم البته شبیه ساز رادار خودم هم شغلم همینه یکی از کنترلرهای مهر آبادم اگر کاری داشتی بگو بای

مرسی حسین جان
خیلی خوشحالم از آشنایی شما لطفا راه ارتباط با خودت رو واسم بگو

علی پنج‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:03 ب.ظ

سلام خوبی؟
میشه بگی log پرواز رو از کجا میتونیم دریافت کنیم ؟
منظورم لوگ پرواز خودمون هست .
یعنی وقتی یه پرواز میکنم لوگش رو از کجا بگیرم .
خیلی ممنون

بایست با نرم افزار های مخصوص این کار مثل FSACARS یا FSPASSENGERS کار کنین

تورج پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:06 ب.ظ http://iransim.ir

سلام
ایم مدلیشو دیگه ندیده بودم.خاطرات هوایی مجازی! خیلی جالب بود.موفق باشی

مرصعی

سلام
مرسی از لطفت !
ممنون میشم اگه شما هم خاطراتتونو بفرستین!

مریم چهارشنبه 16 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:30 ب.ظ http://www.EgPool.com/?ref=shahre_ahanin

خسته نباشی.

فروشگاه آسمان ایران پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:20 ق.ظ http://www.enpilot4.com

با سلام

بنده به شما تبریک میگم و اولین باری بود که وبلاگ شما رو دیدم امیدوارم همیشه موفق باشید.

علی پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 10:12 ق.ظ

عالی بود . خسته نباشید من منتظر هستم ادامه بدی اگه میشه یه مقدار از موارد فنی (به خصوص در مورد لندینگ) نیز در خاطرات مطرح کنید. که ما هم از تجربه و تخصص شما استفاده کنیم.

ممنون

Pilot career سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:48 ب.ظ http://www.flightsimx.blogfa.com

میای با هم تبادل لینک یا لوگو کنیم؟

یوسف نیا یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:50 ق.ظ http://www.mehvar.com

سلام
همانطور که اطلاع دارید برای افزایش بیننده سایت یا وبلاگمان،موتورهای جستجو خیلی مهم هستند. و یکی از روشهای فوق العاده مهم و از همه جالبتر رایگان افزایش امتیاز در موتورهای جستجو ، تبادل لینک بین سایتها و وبلاگهاست.
سایت محور مشتاق تبادل لینک با شماست.
به همین منظور شما می توانید با ثبت لینکتان درhttp://www.mehvar.com/link/register.aspx بطور کاملا رایگان از این مزیت استفاده کنید. همچنین خواهشمندیم متقابلا لینک http://www.mehvar.com
را درسایت یا وبلاگ خود با یکی از عنوانهای :
سایت نیازمندیها
نیازمندیها
آگهی رایگان
فروشگاه اینترنتی
حراجی اینترنتی
لینکستان
قرار دهید. بدون اینکه اجباری در ثبت لینک ما داشته باشید در اولین فرصت و در سریعترن زمان لینکهای ثبت شده را تایید وارادتمان را کامل می کنیم.
نکته ضروری
با توجه به اینکه بعضی از دوستان هنگام تکمیل فرم ثبت لینک به قسمت کلمات کلیدی توجه خاصی ندارند و یا نام خود و یا کلماتی غیر مرتبط با سایتشان را قرار می دهند، حال آنکه این قسمت، چون توسط موتورهای جستجو ایندکس می شود از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار هست. خواهشمندیم برای دریافت نتیجه مطلوبتر از ثبت لینکتان در سایت محور کلمات کلیدی سایتتان را که می خواهید افراد با جستجوی انها به سایت شما هدایت شوند حتما در این قسمت درج نمایید.

علی یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 04:45 ب.ظ http://www.mylostdreams.com/

سلام. اولین بار هست که اینجا میام. خیلی جالب هست. نمیدونستم خلبان هواپیما اگه دو سه بار مسافرا رو بالا سر حافظیه بچرخونه بختشون وا میشه !!! از قرار معلوم ما رو رو سر دریاچه نمک زیاد چرخونده ....

مسعود چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 03:05 ق.ظ http://www.izadyar---mardas.blogfa.com

( بلند آسمان جایگاه من است )
سلام دوست عزیز
پس چرا پست جدید ندارید ؟
من عاشق تجربیات پروازی شما هستم
بازم بنویسید
ممنون
یا علی مدد

پویان پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:37 ب.ظ

سلام دوست عزیز
از وبلاگت خوشم اومد.من و چند نفر دیگه از دوستان با شبیه ساز کار میکنیم.خوشحال میشیم بتونیم یه قرار پرواز دسته جمعی بزاریم.
اگه می خوای با ما همکاری کنی به فروم:
www.p30word.forum.com
برو و وارد قسمت بازی های کامپیوتری شو و تاپیک شبیه ساز پرواز X رو باز کن.
چند تا سوال داشتم:
کنترلر های پرواز که در ایران فعالیت می کنن چجوری کار میکنن؟؟ چه نرم افزاری دارن؟؟ با هدست؟
چجوری هماهنگ میکنید؟؟
یک دنیا ممنونتون میشم اگه جوابم رو همینجا بدید.

محمدعلی شهیدپور جمعه 29 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:19 ب.ظ

دوست عزیز سلام میشه بگی ازکجامیشه این نرم افزارروگرفت آخه توی اینترنت همش15نومان20نومانه یااگه داری میشه برام بفرستی؟
مرسی
shahriarshahr2@gmail.com
محمدعلی

maryam پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ق.ظ

salam man az neveshtehaye shoma kheli khosham omade age mishe bazam benevisid

فرخ شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:40 ق.ظ http://ontarget.mihanblog.com

سلام دوست عزیز... من هم در راستای شبیه ساز ایکس گام هایی برداشتم که بد نیست به وبلاگ من سری هم بزنید ویدیو هایی هم از پرواز هامون در محیط انلاین برای طرف داران گذاشتم که بسیار جذاب هستند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد