تجربیات نعیم خادمی در شبیه ساز پرواز ۲۰۰۴

این وبلاگ درباره تجربیات شبیه ساز پرواز ۲۰۰۴ (Flight Simulator) نعیم خادمی می باشد.

تجربیات نعیم خادمی در شبیه ساز پرواز ۲۰۰۴

این وبلاگ درباره تجربیات شبیه ساز پرواز ۲۰۰۴ (Flight Simulator) نعیم خادمی می باشد.

پرواز از OIMM به OIII همراه با اسکورت جنگنده Su-27 !!!

امشب همین طوری داشتم فکر می کردم که به کجا و از کجا پرواز کنم. با Servinfo رفتم یه نیگا انداختم دیدم کل اروپا غیر از سه چهار نقطه هما جا داره توسط ATC توی VATSIM پوشش داده می شه! دلم واسه ایران خودمون سوخت که چرا باید در روز فقط ۲ یا ۳ ساعت ATC داشته باشیم؟ آیا نمی شه یه طوری برنامه ریزی کرد تعداد کنترلرهای ما زیاد شه ؟

به این موضوع داشتم فکر می کردم و اینکه از کجا به کجا بپرم که یه لحظه به ذهنم رسید که از LLGB به OIII یه پرواز بذارم.(بن گوریون به مهرآباد!). از اونجایی من همیشه افکارمو حلاجی می کنم تو ذهنم نتیجه این فکر هم چیزی در نیومد جز OIMM به OIII (مشهد مقدس به تهران)

و خلاصه این شد که می بینید.

 

Take-off برفراز مشهد

 

خلاصه از مشهد طبق مسیر به راه افتادیم و از MSD تا METRI رفتیم تا رسیدیم اون بالا بالاها یعنی FL350 ! نزدیک های DHN که بودم دیدم احمد آقا بازیاری که خسته و کوفته از یه پرواز برگشته بود اونجا رو باند انتظار منو می کشه ! و ناگفته نماند که آقا نوید حمزه لو هم به ۷۴۷ خودش داشت از پکن میومد تهران و یه کم جلوتر من اما با فاصله نسبتا زیاد بود.

چند تا بچه هایی که من جدید می دیدمشون هم تو هوا بودن و خلاصه اینکه شلوغ بود! جالب اینکه همیشه مسیر دائمی من یعنی OISS تا OIII شلوغ بود و امشب که من هوس زیارت کرده بودم همه دوستان هم اون دور و برا بودن !

احمد آقا که طاقت انتظارو نداشت هوس کرد مارو اسکورت کنه ! به چی ؟ یه Flanker Su-27 ! اما مسکه روش نمی شد به کنترلر یعنی امیرآقا بگه به من گفت پادرمیونی کن درخواست اسکورت بده و منم از اونجایی که اشخاص مهمی تو پروازم بودن صلاح ندیدم هواپیمای A310 من بدون اسکورت حرکت کنه !

خلاصه با اجازه کنترل و سلام و صلوات بچه های مهرآباد مجازی Su-27 ما راه افتاد سمت من با Supersonic ! حالا دیگه نمی دونم احمد تو راه چند تا پنجره شکسته و ...،ولی خودتون نتیجه کار رو ببینن (یادش رفته که الان شبه و روز قرار داده محیطشو ! اما همین باعث شده شما همچین Screenshot های خوشگلی ببینین)

 

چه ویراژی میده بالا سرم!

 

Su-27 تنها چند متری با من فاصله داره!

 

کنترلر امشب یعنی آقای طوافیان شاکیه میگه تو این لحظه گوشش درد گرفته از بس Alarm شنیده!

 

از احمد خواستم سرعتشو کم کنه اونم Spoiler هاشو باز کرده

اخه مسه موشک از جلوم رد می شد هربار!

 

 

 

کم کم که به تهران نزدیک شدم آماده کم کردن ارتفاع شدم ! اما توی اینکار ظاهرا موفق نبودم! به دلیل اینکه ارتفاعم خیلی زیاد بود FL350 و یه کم هم دیر اجازه کاهش ارتفاع گرفتم و ... نهایتا زمانی که جلو Runway 29L مهرآباد قرار گرفتم و با ILS می خواستم Land کنم فهمیدم که Missed Approach کنم بهتره و همین کارم کردم.

 

Missed Approach - Direct To VR -Varamin

 

تو همین اوضاع و احوال دوباره سر و کله Su-27 Flanker پیدا شد. ایناهاش :

 

 

بعد از VR دوباره Heading 350 گرفتم و رفتم برا ILS 29L :

 

Cleared To Land ILS 29L -IRIAF Su-27 is in front

 

Hard Landing - Touch Down Rate 400 feet/min

 

Mehrabad International Airport

 

مطابق معمول به روایت دیگر (ATC):

 

Iranian Airspace

 

Oh ! Red Alert

 

عکس های ATC : امیر طوافیان

عکس های Su-27 :احمد بازیاری

عکس های A310 : نعیم خادمی

دریافت LOG این پرواز : کلیک کنید!

 

 

تکمیل :

 

 

در ادامه این پست آقای نوید حمزه لو واسم چند تا Screenshot فرستاده که تو یکیش تونسته Su-27 IRIAF رو شکار کنه و بقیه هم از منظره Land تو OIII هستش.

 

IRIAF Su-27 تو راهش به سمت من توسط آقا نوید شکار شده!

 

 

747 Iran Air لحظاتی قبل از فرود در تهران از درون Cockpit

 

Landing

 

با تشکر از آقای نوید حمزه لو

 

 

تکمیل ۲ :

 

 

دوست عزیز جناب آقای طوافیان که کنترلر بودن اون موقع ماجرا رو اینطوری تعریف می کنن و ظاهرا من چند نکته رو از قلم انداختم و ایشون زحمت کشیدن تکمیل کردن که :

پس از آنکه جنگنده سوخو اجازه پرواز را گرفت و takeoff کرد ترسیدم که هنگام climb کردن با هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که درخواست descend کرده بود و داشت به ارتفاع ۱۵۰۰۰ پایی میومد conflict  کنند اما پس از takeoff دیدم که سریعا به ارتفاع ۲۵۰۰۰ و سپس ۳۵۰۰۰ پا در عرض ایکی ثانیه رسید و از دلواپسی خلاص شدم پس از فرود ایرباس و جنگنده سوخو در فرودگاه مهرآباد هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ که از کرمانشاه حرکت کرده بود نزدیک مهرآباد تقاضای فرود اضطراری کرد که من squawk 7700  رو بش دادم و باند ۲۹ چپ را براش خالی و آماده کردم ولی متاسفانه در ابتدای باند سقوط کرد و هواپیما crash شد البته بجز اشکال در چرخها ظاهرا مشکل electrical  هم داشته چون باند رو نمیتوانست پیدا کند که با دادن چند  vector به باند نزدیک شد اما ....

 

 ظاهرا خلبان آقا افشین حیدری بوده!

 

 

نظرات 9 + ارسال نظر
امیر طوافیان چهارشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:34 ق.ظ

پس از آنکه جنگنده سوخو اجازه پرواز را گرفت و takeoff کرد ترسیدم که هنگام climb کردن با هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که درخواست descend کرده بود و داشت به ارتفاع ۱۵۰۰۰ پایی میومد conflict کنند اما پس از takeoff دیدم که سریعا به ارتفاع ۲۵۰۰۰ و سپس ۳۵۰۰۰ پا در عرض ایکی ثانیه رسید و از دلواپسی خلاص شدم پس از فرود ایرباس و جنگنده سوخو در فرودگاه مهرآباد هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ که از کرمانشاه حرکت کرده بود نزدیک مهرآباد تقاضای فرود اضطراری کرد که من squawk 7700 رو بش دادم و باند ۲۹ چپ را براش خالی و آماده کردم ولی متاسفانه در ابتدای باند سقوط کرد و هواپیما crash شد البته بجز اشکال در چرخها ظاهرا مشکل electrical هم داشته چون باند رو نمیتوانست پیدا کند که با دادن چند vector به باند نزدیک شد اما ....

داداش دوشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:47 ق.ظ

داداش این جنگنده ها رو از کجا گیر اوردی؟

اگه ادرس دانلودش رو میدونی رو سایتت بزار.

با تشکر.



امضا

دانیال شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:30 ب.ظ

آقا من خودم با هر کدومتون که بگین شرطی یا هر چیزی fs9 میزنم من از سال ۲۰۰۵ شروع کردم .با هر هواپیمایی هم که شما بگین میپرم تو هر فرودگاه و با هر آب و هوایی .خبرشو از تو همین نظرات ازتون میگیرم

محمد جواد چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:37 ب.ظ

سلام . من هم علاقه زیادی به سیمولاتور 2004 دارم و هر نوع هواپیمایی که بگین از سایت fsdome دانلود کردم و می تونم با هر هواپیمایی پرواز کنم مخصوصا Boeing 727 که عاشق اونم . ولی یک چیز رو نمیدونم . چگونه میشه با هم پرواز دسته جمعی داشته باشیم . من ADSL هم دارم با سرعت 128 . امیدوارم منو راهنمایی کنی . E-mail : MJMZ.71@GMAIL.COM

dardesar پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:28 ب.ظ http://www.danipictures.blogfa.com

سلام من چند تا سوال دارم

اول:چگونه میشه با هم پرواز دسته جمعی داشته باشیم

دوم : درب های قسمت بار چطوری باز کنم؟

ebi جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:34 ب.ظ http://aetbii.blogfa.com

سلام من از این برنامه ای که عکسهاشو گذاشتین خیلی خوشم اومده از کجا باید تهیه کنم یا اگر لینک دانلود داره ممنون میشم بهم بدین ایمیل من nany.hamin@gmail.com

[ بدون نام ] شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:01 ب.ظ

سام یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:49 ب.ظ

آقا دانیال یا هر کی دیگه خواست شرطی بزنه یا ادعا داره با من تماس بگیره : trexborlon@yahoo.com

مهدی سه‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:05 ب.ظ

سلام, من ورژن X سیملایتورو دارم ولی به این باحالی نیست شما اینو از کجا تهیه کردین؟
mahdi.moghadasan@Gmail.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد